Dagens offer: Java. En cafe jeg egentlig liker, om enn litt dyrt, de er flinke, cafeen er drevet av en arkitekt og de har supernice bakervarer.
Men altså, idag bestilte jeg en cappuccino. Den ble servert med store bobler - jeg kunne speile meg i dem. Og den smakte vondt. Brent, dårlig, litt sånn Ruben og jeg lagde dem i starten på FrancisFrancisen, før vi skjønte hvordan maskinen virket. Jeg hadde betalt 38 kr. Ikke fornøyd. Satt i vinduet og funderte litt. Klage eller ikke klage? Liker ikke være vanskelig, men liker ikke vond kaffe heller. Gikk tilbake til kassen.
"Åh, vil du ha en kaffe til?"
"Eh, nei. Jeg vil klage på denne."
Kaffen blir diskutert. Han smaker. Er enig, den smaker dritt. Han sier takk for at jeg klager, det er sånn han blir bedre, lager en ny, jeg smaker, den er god, han sier takk igjen og spør om jeg vil ha en biscotti til kaffen, og sier takk enda en gang.
Vanskelig Kunde = Bra Kunde?
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
3 kommentarer:
Gratis biscotti = bra uansett.
Jeg tror faktisk det å klage på kaffe er en god ting. Til og med på Starbucks oppfordrer de til å klage hvis du ikke er fornøyd! (Men i deres tilfelle må jo baristaene lære seg å lage kaffe på nytt hvis den skal bli god, så det er jo litt mer komplisert...)
I Oslo fra ca. 9. august, og klar som et egg for kaffemaraton!
klar som et egg?
biscotti er konge.
Det er slike kunder som deg man trenger :-) Ergo en god kunde. Gode kunder sier i fra. Dårlige kunder løper ut av døren og sprer dårlig humør :-))
Legg inn en kommentar