søndag 18. mai 2008

"Da er du jo russ i år, Astrid!" -anonym roomie

Hurra! Nå er jeg ferdig med videregående for andre gang i mitt liv! Matteeksamen ble gjennomført med glans på fredag, og etter fem timer med trigonometri, derivasjon, sannsynlighet og vektorer, samt americano på termos, dyr sjokolade, juice og sukkererter, kunne jeg vandre ut av Trondheim Spektrum med en følelse av mestring og sommerferie. Det føltes godt. Vi har snakket litt om det å gå ut av Spektrum i det siste. Sitater av typen "Jeg føler meg alltid mindre når jeg går ut enn når jeg går inn," og "Jeg tror man mister all kunnskap i det bygget" dukker hyppig opp, men for meg, i det jeg går ut er det bare en følelse jeg kjenner, og det er følelsen av å være ferdig. Følelsen av ferie, frihet og endelig sove lenge om morgenen for å så stå opp og gjøre ingenting (jamfør idag). Resultatet kan jeg bekymre meg for senere, men jeg er ferdig, jeg har gjennomført, jeg har ferie, det er virkelig en av de beste følelsene i verden. (Og så begynner vi med hjemmeeksamen 1 av 2 på tirsdag, hu hei.)

Ellers feiret vi 17. mai i går, med tog, is, hodepine, Vestfoldbunad, festmøte, laks, og gode venner. Alle er så pene i bunad, kjoler og dress! Virkelig. Dessuten, det er vel lov å godte seg litt over at det snødde i Oslo mens det var sol her? Høhø.

Dagen idag har forøvrig blitt brukt til å lage og spise denne her:

Ruben 22 år

1 kommentar:

Fride sa...

Ruben er morsom! Og kaken var god. Jeg gleder meg til min bursdag.. :D