torsdag 29. mai 2008

Baby You´re a Rich Man

Det lukter så godt ute. Det lukter Frognerparken og Akerselva, det lukter grønne trær og nyklippet gress. Vi går barbeinte, spiser is midt på dagen og spiller fotball og kubb på kvelden. Jeg går omveier for å unngå å gå på asfalt, men foretrekker gangveiene langs Nidelven, eller å gå langs Høyskoleparken i Klæbuveien istedenfor Elgeseter. Hvis jeg vil, kan jeg gå like fort som elven.

Jeg spaserer til Ila en tidlig morgen, signerer de viktigste papirene i mitt liv hittil og får det fotodokumentert. Meg, selger og en slesk megler (som etter et kjapt googlesøk viser seg å være et år eldre enn meg, skremmende saker!), og så går vi ut i solen igjen og jeg fatter ikke hvorfor jeg tok på jakke, og jeg og selger går til Gløs og snakker om skole, ferie, hans bror og leiligheten. Leiligheten jeg akkurat har kjøpt! Jeg feirer med iskaffe og solbrente skuldre i Ilaparken på dagen, og med rødvin og en gammel kompis på kvelden. Det er en uke og to dager til jeg drar hjem, og før den tid skal jeg flytte, ringe, skrive en oppgave, spise sushi, drikke mer vin, sosialisere, ligge i en park og slappe av på Løvepleddet og ti tusen andre ting. Men det er best å slappe av idag og, nyte stillheten og roen før jeg får en ny hjemmeeksamen, og prøve å jevne ut skillet på ryggen.

Kjære alle kjente i Trondheim: gled dere til innflyttingsfest! Tipper det blir i september en gang.

7 kommentarer:

Siri sa...

Man må få se bilder av leiligheten da! Gratulerer så masse!!! Hvor ligger den?

Anonym sa...

Å, så bra :) Gleder meg veldig til sommer nå, ringer deg snart!

astrid sa...

Siri: Like ved Gløs.. Du kan få se bilder når vi treffes i Oslo. Den er veldig fin da!
Dama: ja, gjør det!

Ingrid sa...

Jeg vil også komme på fst!

Ingrid sa...

Leilighet, hurra! Hvorhvorhvor?! Jeg kommer på innflytningsfest, hurra!

Seff skal jeg ta bilde av søte deg:) Selv om fotokunsten min er nada proff, her snakker vi kompaktkamera og office picture manager. Liker det oldschool. Ikke for mye triksing.

Ipod-veske er snart klar for fødsel, men vil ikke ha den prematur. Du må sende meg postadresse jeg kan sende den til, men kanskje på fjesbok eller mail.

Står bra til med meg, begynner å bli kvitt stresset. 27 grader i skyggen, nesten for varmt. Men ferie, deiligdeiligdeilig!

Maria Amelie sa...

Gratulerer med leiligheten! Så utrolig skummelt og selvstendig å kjøpe sitt eget sted :-)

Anonym sa...

Grattis :)