søndag 9. mars 2008

Fjasejente

Påskeferie kan begynne å bli prekært. Jeg har begynt å lese bøker om Paris, og jeg har begynt å drømme om sushi i Bordeaux, og vin, og ost, og Adeline, og ... og ... Ja.

Det er ikke det at jeg ikke har det fint, Trondheim er nemlig toppers for tiden, her er det god stemning, gamle venner og panger på besøk, min aller første kjøring på egenhånd med en kjemperigg og det er bare litt vondt i ankelen. Det er godt med følelsen av mestring, være seg av nyervervet kunnskap eller gamle triks, og å gjøre ting bare fordi man vet man kan, og ikke nødvendigvis bare fordi man må.

Men ferie... Ingenting er som ferie. Og det blir deilig å henge med la famiglia, og snakke fransk igjen, og ikke tenke på matte, fysikk og sånn i godt over en uke.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Glær du dæ?? Det er jo snart! Vi så fransk film på hytta...
A bientôt!!

Anonym sa...

Jeg synes det er søtt at du bruker ordet prekært. Paris blir bra, vet du. Jeg krysser fingrene for et kort ;)