søndag 9. desember 2007

À la maison finalement

Oslo, mitt Oslo. Det handler om kjente fjes i kjente gater. Det handler om gamle minner og nye lukter, det handler om gammel fylleangst og de lykkeligste stundene i mitt liv. Alt her er som det pleier, det eneste som tyder på at jeg har vært borte, er at det har dukket opp et par nye butikker, samt at jeg kan se at de jeg savner har blitt eldre.

Dette er mitt hjem. Riktigere sagt, dette har vært mitt hjem og det vil for alltid være min hjemby. Hvem vet når jeg kommer tilbake? Det er her jeg kommer fra, det er denne byen som har formet meg, det er her jeg kan alle snarveiene, vet hvor jeg finner den beste kaffen og den billigste sushien, de fineste markedene og de mest solrike flekkene i parkene.

Oslo, mitt Oslo. Det er godt å være hjemme igjen.




Ingen kommentarer: