mandag 3. desember 2007

Astrid tester: mangel på eksamensangst

Om 48 timer er jeg godt igang med den ene eksamenen jeg gruer meg til og sliter med i høst. Jeg har fortsatt ikke lært meg et sentralt tema, eller repetert de ni andre, eller regnet de fire siste eksamenssettene. Allikevel ligger jeg i sengen og hører på musikk. Jeg tenker at jeg skal gå på Choco og regne et sett og skrive regelbok. Snart. Og der kom jeg på at jeg skulle ha vært i mattetimen, som er over... nå. Hel-ve-te. Jeg endrer designet i bloggen. Og etikettene. Spiser.

Hvor er innsatsen? Eksamensangsten? Talentet? Konsentrasjonen? Lysten til å sitte på Gløs og regne? Alt er totalt fraværende...

Det er på dager som denne jeg tror at jeg har hatt det for lett her i livet. Når jeg først faktisk må skjerpe meg og gjøre noe skikkelig, klarer jeg det ikke.

"Har jo gått fint før da lissom."

Ingen kommentarer: