torsdag 23. oktober 2008

Astrid lytter til de eldre

Det er onsdag, og jeg skal på skolen tidlig på torsdag for å ha fotokurs. Vi har vært på piknik i Storsalen, det er oppbruddstemning og folk lurer på om de skal videre og drikke mer vin andre steder. Jeg har ambisjoner om å dra hjem og skrive øving etter å ha drukket min tilmålte mengde vin og spist større mengder ost enn hva som er godt for en, i det jeg snubler over min akkurat ferdigutdannede arkitektvenn.

Han: Skal du være med og drikke mer eller?
Jeg: Nja, hadde egentlig tenkt meg hjem, har en øving å gjøre og ... så har jeg fotokurs klokka åtte imorgen.
Han: Fotokurs ja. Du vet, etterhvert lærer man seg liksom hva man skal prioritere å gjøre og ikke gjøre. Og fotokurs... tja... Det lærer du deg alltids. Men midtukefylla, den kan du ikke gå på når du er ferdig utdannet. Jeg savner ikke helgefylla i det hele tatt, men midtukefylla, den savner jeg masse. Det går ikke når du er ferdig utdannet, vet du! Jeg skal på jobb klokka ni imorgen.
Jeg: Du har vært ferdig utdannet i en uke.
Han: Ja, men poenget er...

Jeg var solgt for den kvelden, iallfall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jeg vet jeg ikke burde si det men... typisk norsk! ;)

Siri sa...

Som jeg savner midtukefylla. Gjør det mens du kan. Alle kan trykke på utløseren. ;)