onsdag 3. september 2008

Mari er langt unna

Jeg snakker med en venninne av meg på MSN nå, hun kom inn på arkitekt sammen med meg, men har reist til Bolivia for et halvår med et eller annet Fredskorps isteden. Nå jobber hun på en jordbruksskole for unge urinnvånere og har brukt dagen idag på å ta imot grisunger. Grisunger! Og dette er en av mine mest urbane venninner. Imorgen skal hun sanke egg.

Jeg tenker at jeg burde jo ha benyttet sjansen jeg også, sett verden, opplevd noe nytt og alt det der. Lært et nytt språk, spist noe jeg ikke visste hva var.

Men hvem kan klage når man har brukt dagen på modellbygging og kvelden på å samle bilder til collage-kurset imorgen tidlig?
Riktig svar: Mine to sivingstudent-samboere som sliter med matteøvinger mens jeg klipper og limer. Ingen tvil om hvem som går i barnehagen fortsatt, nei...

Ingen kommentarer: