onsdag 9. januar 2008

Lyder og mentalsykdommer (eller hvorfor jeg ikke er i FK)

Av og til hører jeg lyder jeg ikke klarer å finne ut av om er inne i hodet mitt eller utenfor. Er dette betalingen for mange år på konsert med høy, høy lyd uten ørepropper? Eller er det et sikkert tegn på at jeg har en mentalsykdom? Jeg vet ikke, men i de aller fleste tilfellene finner jeg lydkilden etterhvert. Men før den tid... Åh herregud, så bekymret jeg er!

Og hvem snakker du om lydene inni hodet ditt med? Vennene dine, som spiller forståelsesfulle, men tenker "freak" for seg selv og ditcher deg sakte men sikkert. Legen din, som lytter og tar notater, og henviser deg til psykiater. Foreldrene dine, som blir dødsbekymret og tror du går på dop. Jeg er skeptisk.

Det tok meg lang tid å forstå at hodet mitt ikke durer som et uvær når jeg våkner og er fyllesjuk, men at det rett og slett bare er fordi vi har sentralstøvsuger i huset, og naboen trives med å støvsuge mellom 10 og 12 på søndager.

1 kommentar:

Fride sa...

Også forestiller du deg Torbjørn som hører imaginære feeder på alle lydsjekker :P

(Jeg har jo sagt jeg skal berge deg til FK!)