tirsdag 1. januar 2008

I lyset fra rakettene

Det er når de andre er sammen jeg er mest alene.

Det er stjerneskudd og champagne og det er nyttårskyss, men ikke for meg, og jeg føler det som et endeløst svik å se nyttårsråkliningen deres. Og jeg tror han har det akkurat like fælt som meg, eller egentlig tror jeg han har det verre fordi det er slik historien er, men han vil ikke snakke om det, og det er greit, men jeg håper det går bra med ham. Jeg er sliten og trøtt og trenger en skulder jeg kan legge hodet på. Jeg er på gråten, både fordi jeg er så utslitt og fordi jeg ønsker meg det de har.

Jeg vil så gjerne ha det, men jeg vet ikke om en passende person, langt mindre en som synes at jeg er passende. Hvordan leter man etter en man ikke vet hvem er? Jeg
har ingen nyttårsforsetter om verken å finne eller blir funnet.

Moralen er altså: sov mer. Å ha tre netter i romjulen  med under 4 timers søvn, er ikke bra for kropp og sjel. 12 timers søvn gjør underverker.

Ingen kommentarer: