søndag 11. november 2007

Snømenn ur vägen

Vinteren har inntatt byen. Sludd og snø over Domen, og hull i alle ullsokkene mine. Fredag kveld var byen lys og stille, og tre menn som snakket gebrokkent engelsk, holdt på å gjøre ferdig en snømann på Gamle Bybro da jeg var på vei hjem fra teateret. Jeg har kjøpt nye votter, hvite sådan, som jeg har tenkt å brodere sangtekster på. Pirum sendte opp fyrverkeri igår, det var fint. De serverte sodd som nattmat på Sangeren også, det var nesten like fint - om ikke annet var det akkurat det jeg trengte etter litt mye eplekake og Vin Mysterioso på Regi.

Jeg blir alltid like overrasket når jeg går hjem om natten over hvor ubegripelig stille det er i Trondheim nattestid.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kom ut hit til Elgeseter du kjære, så skal du få erfare et sted der det alltid er støy.

Anonym sa...

Men stillhet er jo fint. Av og til. Sånn egentlig.

Siri sa...

Stillheten i Kristiansand er også øredøvende. Quite. Det er så kos at vi er blogger-buddies haha. GET IN.