onsdag 14. november 2007

Astrid tester: livet som Gløstøs

Jeg tror kunnskapen bor på Gløshaugen - iallfall alt det viktige som har med realfag å gjøre, og derfor har jeg sittet på Gløs fra 8 til 17 de to siste dagene og regnet matte for harde livet. Jeg følte meg fryktelig flink igår da jeg hadde sittet på skolen i 9 timer i strekk, inntil det gikk opp for meg at de fleste Gløsstudenter gjør nettopp det til vanlig.  Jeg tror ikke jeg har vært 9 timer på noen som helst skole i år. Eller i tredje klasse. Eller kanskje noensinne...

Iallfall - Gløs og Dragvoll er to helt ulike verdener. For å sitere Hanna : "Det er sykt mye nerder her." (EDIT: Det var det jeg hørte, men Hanna påstår at hun sa at det faktisk er mye nerder her, men det er jo ikke halvparten så moro.) Bort med Palestina-skjerfene og Converse-sko, og inn i en verden av allværsjakker og store sekker. Jeg har gått meg vill et par ganger, eller rettere sagt: jeg har blitt gått vill av mine Gløsvenner som jeg sitter sammen med. Idag har jeg vært på bla. Bygg- og arkitektbiblioteket, og det var fint. Kaffen i Realfagsbygget er litt bedre enn på Dragvoll. I tillegg er jeg misunnelig på at Gløs er mye større enn Dragvoll, at store deler av områdene er nyere, finere og mangler de satans flisene som hele Dragvoll er dekket i og som irriterer vettet av meg.

Allikevel føler jeg meg litt på bærtur: jeg sitter her og smugleser 2MX, mens jeg sleper meg opp til Dragvoll nå og da for å få med meg de siste forelesningene i gotisk skulptur og norsk middelaldermaleri. Har siste Dragvollforelesninger imorgen, så over helgen blir jeg wannabe-Gløstøs på heltid, og jeg har store planer om å sitte fra 8 til 18 hver dag og regne eksamenssett på eksamenssett på eksamenssett.

Jeg er NØRD. Og jeg elsker det. Det er vel ikke for ingenting at jeg skal blir fulltids-Gløstøs neste år!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så flink du er! Blir nok god tøs av deg også til slutt, skal du se! :-)

Hanna Hvattum sa...

NERD is a term often bearing a derogatory connotation or stereotype, that refers to a person who passionately pursues intellectual activities or esoteric knowledge rather than engaging in more social activities, such as organized sports. Therefore, a nerd is often excluded from physical activity and considered a loner by peers.

Så nerd har du kanskje ikke lyst til å bli:)

Nå må det nevnes at det jeg sa var; Det er faktisk nerder her!
De er ikke så mange, men jeg har faktisk opptil flere ganger sett disse menneskene som passer til definisjonen over. De som ser ut som de ikke har tatt på en pupp. De har ikke hørt om pupp.

Men de er noen jævler på å regne matte.

Fride sa...

Så flink du er!

Og noen av oss bare later som vi er nerder. Men man kan seile gjennom på det og :) Men bare hvis du anskaffer briller, en vond rygg og rubrixkuber i ulike størrelser (4*4*4 er min favoritt).

Greit om jeg linker deg, forresten?