fredag 13. mai 2011

Og vips så hadde jeg en playlist dedikert til jogging

Jeg har alltid fnyst litt av jogging, sett på det som simpelt og teit å løpe rundt med røde kinn, heseblesende pust og armer man aldri helt skjønner hvor man skal gjøre av. Jeg løp Coopertest på Bislet stadion, verdens raskeste løpebane, med verdens tregeste gymklasse. Jeg har sagt "whatever" om jogging, gått på spinning og yoga isteden mens tredemøllen får stå urørt.

Så fikk jeg meg smarttelefon.

For 11 kr kunne jeg nemlig laste ned "Get Jogging", en app som kort oppsummert er en personlig trener som lærer deg å jogge. Du trykker play og en trivelig britisk kvinne forteller deg hva du skal gjøre. Jeg løper, går, løper, går. Tre ganger i uken. Telefonen har et niukers opplegg med grei progresjon og den foreslår hvilke dager jeg skal jogge. Det eneste jeg gjør er å ta på skoene.

Så der løper jeg da, halv åtte om morgenen som en hvilkensomhelst annen friskus som synes intervalltrening er festlig og halv åtte er et reelt tidspunkt. Etter en halvtime frem og tilbake med musikk på ørene sier damen "Very good! Now you can feel good for the rest of the day!" og om seks uker skal jeg visstnok løpe 30 min i strekk.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg sitter og ler, du er fantastisk.

Anne Sofie sa...

Så moro at du kan kombinere telefon-dille og jogge-dille :) Lykke til!