fredag 12. desember 2008

Less morale and more caffeine

Jeg har eksamen imorgen. Jeg har lest halvparten av pensum. Tror jeg. Jeg kan... svært lite. Det er et eneste stort surr i hodet mitt av Descartes, Poppler, Aristoteles, idéverdener, moral, samfunnsteori, fysikk og Gud.

Jeg ser det allerede for meg, hvordan jeg kommer til å løpe ned Klostergata imorgen for å rekke å finne eksamenslokalet i siste liten, sette meg heseblesende ned på en ledig pult og finne frem kaffetermos og pennal. Få utdelt oppgaven, åpne den, lese: "Gjør rede for ... og drøft ...s utvikling i lys av ..." og tenke: "Ja. Jeg husker navnene, og var ikke han fransk? Engelsk" og så bruke de neste fire timene på å klø meg i hodet og ta hyppige dopauser, mens jeg egentlig ikke klarer å produsere noe som helst fornuftig tekst.

Jeg har eksamensangst, og for første gang i mitt liv, er den velbegrunnet.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Eksamen på en lørdag!?! Herregud...
Lykke til!
Tenk positiv og husk å puste :)

Maria Amelie sa...

Dette går så fint! Exphil høres vanskeligere ut enn det er:-)
Lykke til.

astrid sa...

...jeg har bestemt meg for å stole på min egen genialitet, og HVIS den ikke slår ut, så skal jeg bare skrive "alt jeg vet er at jeg intet vet, sa min favorittfilosof."

Med en plan B i boks, går det sikkert strålende!

Ingrid sa...

Du kommer til å sutre over hvor dårlig du gjorde det og hvor grusomt vanskelig det var, men å tæshe alt som kan tæshes på en eksamen. Som du alltid gjør.

Anonym sa...

Hvordan gikk det??