mandag 24. november 2008

C is for cookie

Observante lesere vil legge merke til at det bare var fem ting på listen min igår:

6) Jeg baker gode kjeks.

Oppskriften er:

220 g smør
3 dl brunt sukker
2 egg
2 ts bakepulver
ca 5 dl hvetemel
1,5 dl havregryn
1 ts vaniljesukker
1 ts kardemomme

enten 200 g hakket sjokolade, eller 1 boks valnøtter, eller 100 g valnøtter eller...

Rør sammen smør og sukker, tilsett eggene, bland alt det tørre og tilsett dette. Rør sammen, fordel med teskje utover plate med bakepapir. Når jeg lager, går det 16 på et brett, og de flyter sånn passelig ut. Stekes på 190 grader i 12-15 minutter.

2 kommentarer:

Karen sa...

Det hørtes godt ut med cookies:)

Jeg har et litt anstrengt forhold til sånn bloggesisten, kan jeg få lov til å spare det til en dag det føles naturlig?:) Jeg har linket deg på bloggen min, om ikke annet:) Håper du har det bra!

Anonym sa...

je veux des cookies !!!