tirsdag 16. oktober 2007

Caféstøy

Jeg har som kjent eksamen for tiden - en nice hjemmeeksamen i exfac/Harry Potter, og jeg bruker tiden effektivt enten på biblioteket på Dragvoll, eller på cafe mens jeg drikker cortado, skriver notater og synes jeg fortjener belønningen det er å bruke en ublu sum på kaffe. Eller jeg er på Samfundet eller sover eller på teater eller på intervju eller skriver dillete blogginnlegg.

Men mens jeg sitter på café og skriver, undrer jeg meg også over de andre menneskene som drikker kaffe eller går forbi. Hvem er de, hva skjer i deres liv? Hvilken forskjell hadde det gjort om jeg hadde blitt kjent med akkurat den ene personen? Jeg lever jo i den troen at mine venner er fantastiske mennesker, men jeg blir jo stadig kjent med nye fantastiske mennsker, så kanskje alle mennesker er fantastiske? Men jeg kjenner jo kjipe folk også.

To tell shooting stars from satelites.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg liker å tro at alle mennesker er fantastiske. Selv om det kanskje ikke er sant.

Siri sa...

Livet hadde vært ganske mye fattigere dersom en ikke hadde hatt mulighet til å sitte på kafé og titte på ukjente. Av mine hobbyer er den lett nummer en.

Ingrid sa...

Drikker du fairtrade-kaffe?

Siri sa...

Du har gått over til cortado? Her utvikler hun seg i kaffeverdenen ja! Opp og fram!

Ingrid sa...

Søker du på primær- eller sekundærkvoten når du skal inn på arkitekt? Jeg skjønner ingenting av kvotesystemet, og nå har de endret det igjen.