mandag 27. august 2007

Welcome to uni!

Idag har jeg vært på ex.fac.forelesning og sett film. Vi så "Harry Potter and the Goblet of Fire". Ja, du leste riktig, vår venn Harry Potter er pensum i ex.fac.en min. Kultur, medier og kommunikasjon, folkens, og du får altså Harry. Jeg synes dette er forferdelig morsomt, og har forlengst omdøpt ex.fac. til Harry Potterfaget, ettersom vi skal "bruke ham aktivt" både i øvingsoppgaven og på eksamen. Eksamen ligger forøvring under 2 av 3 uker av UKA i år, noe som må kalles fascinerende dårlig timing (jeg tror det er planlagt), men jeg må da kunne klare å krote ned 5000-7000 ord om Harry Potter i løpet av den tiden uten at det skal få særlig innvirkning på mitt sosiale liv. Harry Potter altså.

Forelesers ord før filmen startet: "Tenk tverrfaglighet. Tenk mediekommunikasjon. Tenk kultur."
Astrid tenker: "Tenk svada. Tenk kvasi. Tenk ... Harry Potter!"




Den karen her, han skal jeg ha eksamen i. Et ord: Dragvoll.

1 kommentar:

Anonym sa...

Dracotumuli dormiens nunquam titillandus.