mandag 16. juli 2007

Potteplanten Lotte går til krig

Jeg ble angrepet av en potteplante idag... Mari og jeg skulle bære utebordet ned i hagen og kom i skade for å velte en potteplante, hvis potte falt ned et trinn, knuste og så falt et skår ned på foten min. Det gjorde litt vondt, men skitt au, og vi bar bordet ut i hagen og brukte en del tid på å diskutere hva vi skulle gjøre med potten og hvor vi kunne finne en ny potte og hvor vi kunne gjemme skårene. Plutselig var det maur overalt på hellene, og jeg oppdaget at foten min var full av blod. Ikke bare hadde jeg skåret meg på potten, men vi har altså pirayamaur i hagen som tiltrekkes av blod! Skummelt! Med Haisommer-temaet som bakgrunn, stod jeg på en fot på terrassen mens Mari hentet tørkepapir. Vi tørket bort det verste blodet og hinket opp trappen, bare for å oppdage at vi ikke har så mye førstehjelpsutstyr her at det gjør noe. Med piratplaster holdt vi fortet frem til Erle kom med silketeip, bomull og en liten lege i magen, og tilslutt stoppet vi blødningen. Deretter hadde vi ost og vin-kveld i hagen.

Så nå er foten min teipet og lappet sammen, og på grunn av en potteplante har jeg et to cm langt, ganske dypt og to mm bredt kutt på ankelen. Jeg håper jeg slipper å sy, og at naturen bare går sin naturlige gang så jeg slipper å dra på legevakten. Enn så lenge er jeg bare halt, og jeg ser et potensielt problem i å hoppe frem og tilbake mellom båt og brygge på jobben i overimorgen.

Takk og lov har jeg allerede funnet en unnskyldning: "Jeg surfet, ikke sant, og så skar jeg meg på finnen..."

1 kommentar:

Anonym sa...

*blåsepå*